tisdag 28 oktober 2008

Styrka

Man måste inte gå på gym för att bli stark. Kolla på Peter Siepen och läs Paolos bok "Träna en kvart om dagen".
När man har småbarn och har svårt att komma iväg till gym alt svårt att träna dagtid så kan man göra en hel del hemma framför TV:n. Har man en boll och lite hantlar så är det utmärkt.
Ikväll blev det:
-plankor
-dips
-sit-ups i olika varianter
-benutfall
-vadpress (med tanke på min onda hälsena även lite excentrisk träning av vaden)
-ryggresningar
-höftlyft
-och så armhävningar så klart!
Med lite stretch och i bra tempo tar det max 30 minuter!

3 kommentarer:

  1. grymt bra att köra hemma. Hur hittar du motivationen? Finns det inte en miljard andra saker som lockar? Jag tappar intresset när jag kör på gym och behöver köra skivstångspass (BP) med instruktör för att inte vissna.

    SvaraRadera
  2. Nu kör jag bara på men i våras var motivationen att bli stark och snygg i kroppen och så att tappa vikt efter graviditeten. Nu är jag i ganska bra form tack vare styrketräningen och löpningen och 13 kilo är väck. Jag ska lägga in lite före och efter bilder snart!
    Sen är min träningstid = egentid och då vill man ju inte att det försvinner, eller hur?

    SvaraRadera
  3. rätt! Bara att upprätthålla! Starkt att tappa 13 kg, det är sååå jobbigt men kul när det är "klart".

    SvaraRadera