torsdag 9 oktober 2008

Dagens träning del 1

Dagens träning blev åter backträning. Jag läste i senaste Runner´s World en artikel om detta. Backträning stärker löparmuskler och en effekt av detta är att man lyfter sin vikt bättre och får på sätt sätt bättre frånskjut på slät mark. Det är naturligintervall träning, rolig och varierad och det kan jag verkligen hålla med om som tröttnat lite på mina vanliga rundor.
Tips: upp med blicken, slappna av i axlar och ta lagom stora steg. Man kan köra olika varianter.
Jag tog mig till vårt samhälle där det finns en låååång backe. Jag joggade runt ca 2 km som uppvärmning och sedan attackerade jag backen 5 gånger! Det tog en dryg minut varje gång. Sedan var det lite nerjogg innan det var dags att åka hem till La familia. För första gången på flera veckor kände jag mig jättemotiverad att pressa mig och det var med stor tillfredsställelse som jag avslutade passet. Mera sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar