torsdag 23 oktober 2008

Into darkness

Ja, vilken kalabalik det var idag. Hämta på dagis, lekpark, medla mellan kompisar, hem och laga middag med två extremt gnälliga barn ( och en PMS-ig mamma, ingen bra kombination...). Allt för att kunna komma ut och springa så fort maken kom hem. Men när han väl kom så upptäckte vi att huvudsäkringen gått. Efter ett tag blev det fixat men då upptäckte jag att ugnen var sönder och orsakat hela strömavbrottet! Shit! Vad gör man med en raggmunk i långpanna? Steker! Men det och gnällspikarna fick Piratfarsan sköta. Jag kom ut först halv sex, vid skymning. Hade tagit en Runekaka innan. Passet blev underbart även om det var rätt långsamt tempo. Men njutningsfaktorn var hög. Det var mysigt att springa i mörker! Och jag kom så nära flow man kan komma - jag flöööög fram. Inga blyben. Tack Rune! Tack Pirtfarsan! Tack världen!
Humöret var mycket bättre efteråt.

1 kommentar:

  1. Härligt älsklingen att det kändes bättre efteråt.. Idag är det min tur att vara hemma med två tokgnälliga ungar.. Men snart blir det lite ostbågar och fötter i högläge tror jag. :-)

    SvaraRadera