torsdag 16 oktober 2008

Crosstrainer

Precis hemkommen från träningspasset. Maken storhandlade idag så det blev för sent och för mycket mitt i Bompa/nattning för ett löppass. Så jag och grannen drog till 4H-gårdens källare och körde lite. Det blev en halvtimme kondition. Jag som är van att springa upptäckte att jag orkar ingenting på maskinerna där! Körde omväxlande 5 min på crosstrainer, roddmaskin, boxarsäck och cykel. Crosstrainern är helt ny för mig, kändes jättejobbigt och jag fick hög puls med en gång. Gör jag fel? Vad är bra teknik? Har hört att man ska ta i med både armar och ben samt inte lyfta på hälarna. Tips mottagens tacksamt inför nästa träningspass. Har som ambition att kunna köra 30 minuter på den! Nästa gång ska jag ta med mig min pulsklocka för att övervaka träningen bättre. Jag är nybörjare vad gäller pulsträning men har för mig att vi har en bok om det någonstans.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar