söndag 18 januari 2009

Test av underställ

I fredags kom det med posten - mitt underställ från Bagheera, skickat från outleten i Avesta. 299 kronor och testvinnare i höstens Runners.
Jag har hittills sprungit i min gamla underställströja från Everest och det har funkat men jag ville investera i lite nytt. Alla mina löparkläder kommer ju från 90-talet!
Idag var det rätt så varmt så jag nöjde mig med bara tights nertill men upptill blev det nya understället + en softshell jacka. Jag provade hela understället som är i storlek M och blev raskt påmind om att har man Anja Pärson lår så ska man nog beställa L i damstorlek med risk att överdelen blir lite sladdrig. Men stället är välsytt med platta sömmar, sitter bra om än lite tajt över låren, kanske att det töjer ut sig. Tröjan satt bra och var inte så lång att den når ner till halva låret som min Everest d:o. Men den var varm som bara den. Efter halvmilen kände jag mig som en kvinna mitt i klimakteriet. Men det kan ha varit min jacka som andas dåligt.
Betyg: OK men ska testas vidare.
Nästa test blir av mina vintertights från Newline som kommer med posten snart (här tyckte de att jag skulle ha M som tjej men jag stod på mig och valde L!).

3 kommentarer:

  1. Allt känns lite lättare när man är välutrustad. Har sån löpningsabstinens men denna veckan ska mina luftrör prövas!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag är avundsjuk!
    Skulle testa löparskor idag men det går inte pga ryggen. Hade varit kanon att börja springa snart, nu när det blivit lite mildare. Nåja, ett par dagar kan jag väl vänta.
    Lycka till med dina kläder och vad roligt att det funkar med Posten.

    SvaraRadera
  3. Pain: jag trodde inte löpning var sån materialsport! ;o)

    Arj:älskar posten och sörjer att det inte är som förut med paket mm! Men allt funkar kanon!Vi har en underbar lantbrevbärare!
    Hoppas ryggen är bra snart så du kan testa dojjor. Det närmar sig...

    SvaraRadera