tisdag 6 januari 2009

Celine Dion sabbade mitt löppass!

Ja, det stämmer! Hon och divan Mariah Carey. Dagens löppass kändes OTROLIGT tungt mot hur det brukar! Och det måste förstås bero på att jag hade inställningen POP i MP3:n. Det kom bara smäktande ballader till stor kontrast mot den bitande kyliga motvinden och halkan! Det kom Celine, Mariah och annan lugn musik som man helst lyssnar på när man myser i soffan till candles. Och jag som behövde nåt peppande och snabbt. Kanske var det inte musiken... Kanske var jag fortfarande trött efter 11 K passet för några dagar sedan. Kanske var det kylan och halkan (steget gled tillbaks hela tiden...önskar mig Icebugs nästa jul!). Kanske var det min korta kisspaus på 3:e kilometern som gjorde musklerna stela och benen stumma. I vilket fall - tur att jag inte hade mobilen med mig för då hade jag kanske ringt hem efter 5 K och bett familjen komma och hämta mig. Istället stannade jag kort och bytte till Accept. Med "Balls to the walls" i öronen gick det betydligt lättare även i motvind men bentröttheten bestod. När jag ändå kände mig så utmattad så tänkte jag att det kan ju inte bli värre om jag kör helt slut på mig själv. Så sista 2,5 K gick snabbt med bra löpsteg och andning. Och slutresultatet var ju inte så tokigt. Att springa milen på 50 känns inte så oöverkomligt längre.
Väl framme körde jag lite löpskolning á la Szalkai med risk att grannarna utser mig till byns fåne... Sedan följde ett skönt strechpass med 2 ungar klängande på mig!

Distans: 7,4 km
Tid: 38:41 min
Tempo: 5:14
Temp: -2,5 grader

4 kommentarer:

  1. Imponerande! Att du orkade fortsätta. Råkade ut för något liknande på intensivpasset idag - kom in snett och sen fortsatte det så hela timmen. Och när passet var slut var jag inte ens trött. På på löpbandet i en kvart.
    Helkonstigt blir det ibland. Men det kommer ju riktiga toppar sedan.

    SvaraRadera
  2. Musiken e A och O! Just nu håller jag på att lära mig springa utan musik. När jag inte måste prestera. Musiken kan tyvärr göra att jag blir alldeles för eggad och pulsen skjuter i skyn.

    Så får jag tankarna på rätt plats. Man måste ju prata med sig själv därinne när man inte har musik =)=)=)

    SvaraRadera
  3. Arj: visst är det konstigt ibland. Inget pass är det andra likt och det är ju bra det. Lärdomen idag var att det går att vända ett kasst pass.

    Kerstin: lite läskigt tycker jag med musiken, jag är så inne i den och löpningen att jag inte märker/hör trafiken bakifrån. På förra passet blev jag nästan slickad på sidan av en idiot!

    SvaraRadera
  4. ÅH JAAAA ACCEPT till dem skulle oxå jag kunna springa lååååångt=O)

    SvaraRadera