tisdag 13 januari 2009

Det ska tvättas inte vädras!

Så sa min kompis mormor när minikjolarna gjorde entré på 70-talet. Så skulle man kunna säga om mina löparkläder som jag har kraftig brist på - jag hinner springa flera pass i dem innan de tvättas... Till omgivningens stora lidande. Till och med 4-åringen rynkade på näsan igår när vi skulle mysa i soffan efter mitt pass igår. Men nu har jag faktiskt beställt nya vintertights + vinterstrumpor från Newline på www.maxpuls.se. Och idag ringde jag till Bagheera outlet vid Dalahästen (världens största?) i min kära Avesta där jag bott under drygt ett år på 90-talet och beställde fraktfritt ett underställ som av Runners´testades fram som höstens bästa! 300 spänn! Återkommer när jag fått och testat allt. Nu måste jag bara skaffa ny jacka - kanske en SOC från Stadium?



Den här stora hästen passerar man åkandes på Moravägen, kanske på väg till fjällen? Stanna och köp bra underställ hos Bagheera!

2 kommentarer:

  1. Min braiga bok kom igår. Där skriver hon att man ska tvätta kläderna i 90 grader någon gång då och då. För att ta död på allt i både kläderna och tvättmaskinen. Jag har svårt att få mina doftfria även om jag tvättar dem... så jag ska köra en 90 tvätt nästa gång =)

    SvaraRadera
  2. Kerstin: vilken bok är det? Jag har hört att man ska ha ättika i tvätten för att få bort svettlukten helt. Sen var det en artikel i Runners om hur man som löpare kan skona miljön - då ska man skölja kläderna efter varje löptur och inte tvätta varje gång! Kanske ska börja med att skölja dem i ättiksvatten då?

    SvaraRadera