lördag 31 januari 2009

Nästa utmaning

Denna utmaning fick jag från Rysken:

Tre yrken du drömde om när du var yngre?
Bibliotekarie
Kosmonaut( jag är uppvuxen på den östra sida om järnbarriären...)
Läkare

Tre yrken du skulle vilja prova på?
Författare
Bagare
Kock

Tre yrken du inte skulle vilja ha?
Säljare
Socionom
Löpandebandarbetare

Tre språk du skulle vilja kunna?
Tyska
Italienska
Finska

Tre länder du vill besöka (som du inte tidigare varit i), och varför?
Hmm... jag är ganska berest och har varit på nästan alla kontinenter....
Grönland - för att lära mig hur man bygger en igloo
Island: för att rida islandshäst på riktigt
Botswana: för jag är förälskad i "Damernas detektivbyrå"-böckerna.

Tre platser/områden i Sverige du skulle vilja besöka (som du inte tidigare varit på)?
Riksgränsen
Orust
Fårö

Tre svenska platser/områden du varit på och vill återvända till?
Österlen
Tornedalen
Kebnekaise

Tre platser i Sverige du skulle kunna tänka dig att flytta till?
Landet utanför Göteborg
Österlen
Gotland

Tre talanger du önskar att du hade?
Kunna sjunga opera
Kunna meka med bilen
Vara en fena på utförsåkning

Tre saker som alltid finns i ditt kylskåp?
Mjölk
Ketchup
Kalles kaviar

Tre hundraser du skulle vilja prova på/kan tänka dig att ha, som du inte har/har haft? Endast för hundmänniskor eller wannabee's.
Boxer
Rottis
Siberian H

Tre “saker” du önskar att du var bättre på än vad du redan är?
Positivt tänkande
Att våga tala när det behövs men inte alltid är bekävmt att göra det
ta livet med en klackspark

Tre (icke hundrelaterade?) “ämnen” du skulle offra delar av din fritid för att lära dig mer om?
Brödbakning (surdeg)
Att skriva
att bli PT eller gympaledare

Tre saker du skulle köpa till dig själv om du hade 10.000:- “över”?
En weekendresa nånstans
Kläder
Löparkläder

Jag utmanar: Piratfarsan, Mia, Magda, Janne och Ultraschmultra.
Dessa ska förutom att svara på frågorna länka tillbaka till mig och utmana 5 andra bloggare!
Lycka till!

7 kommentarer:

  1. Hoppsan. Öster om järnridån? Ryssland???

    SvaraRadera
  2. ahhh... detta blir nåt att bita i. jag ska göra mitt bästa!

    SvaraRadera
  3. Andrej: Polen! Det visste du inte!

    Magda: ser med spänning emot dina svar!

    SvaraRadera
  4. Kul att man lär sig nått nytt om sin fru fortfarande efter 10 år.. Kosmonaut? hade jag ingen aning om :-)
    Skall bli kul att köra utmaningen.. Men med tanke på hur lite jag sovit senaste dygnet får det bli imorgon för nu går ju inte att tänka klart..

    SvaraRadera
  5. Polen? Det var som attan. Kan du polska också? Förstår det lite grann, helst om man pratar lite långsamt. Är ju inte helt olikt ryska.

    SvaraRadera
  6. Piratfarsan: väntar med spänning på dina svar.

    Andrej; ja, jag kan polska ganska bra. Var 14 när jag kom till Sverige. What about you? Är du född i Sverige?

    SvaraRadera
  7. Nä, jag är född i Stockholm (hehe) och emigrerade till Göteborg när jag var tre månader. Men vi bodde i Rysslan (Moskva) ett bra tag när jag var i sex-sjuårsåldern. Dryga året. Kunde ryska flytande men det har sakta men säkert ebbat bort. Nu förstår jag hyfsat när någon pratar med mig, men har tunghäfta när jag skall prata själv.

    SvaraRadera