måndag 26 januari 2009

Harmoni

Just idag har det varit harmoni - på jobbet, hemma, med min lätta styrketräning och i själen.
Jag har läst på olika bloggar svar på testet - vilken sorts löpare är du och funderat mycket kring min inställning till löpträning, varför jag gör det, i vilket tempo jag trivs bäst mm. Jag är egentligen en ganska långsam löpare som vill njuta av naturen och ett bra löpsteg men dras gärna in i olika utmaningar och tävlingar - milen sub 50, bra placering på kommunlistan på jogg.se etc. Och jag springer för som småbarnsmorsa ute på landet med 2,5 mil till närmaste gym så är det den enklaste formen av träning. Så nu förstår jag bättre varför jag tappar suget så här på vintern när det mörkt och grått när jag egentligen skulle vilja springa i en vårskog, genom blommiga kohagar mm. Och jag inser att jag nu behöver mycket inspiration men oxå lite annan träning för variationens skull. Så jag har kikat lite på tränings DVD:s med afrodans och olika sorters Boot Camp, får se om det blir nåt inköp. Det var lite egenreflektioner kring löpning.

Och det där löp-testet gav mig en idé om att göra en checklista med frågor för att ha koll på hur man mår. Ska fila lite på den och återkommer sen...

1 min planka
2x30sek sidoplanka
20+20+30 armhävningar
3x8 excentriska vadövningar
30 ryggups på boll

Vårskog el på engelska Spring forest - passande löprelaterat namn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar