söndag 25 januari 2009

Sakletare


Det är lätt att hitta fel och vara negativ vilket det står mera om här. Idag har jag trots stor fallenhet för negativism gett mig fanken på att träna på att vara sakletare. Och som en sådan ska jag beskriva dagens löppass:
Det var fantastiskt att kunna komma ut i friska luften idag då jag jobbade hela dagens igår och hade en liten L0 som höll mig vaken inatt. Jag tog en lugn löprunda för det var moddigt och halt. Det gick faktiskt bra utan några större incidenter. Och jag är glad att det var så många bilister som saktade ner vid möte med mig för att slippa skvätta ner mig. Skorna och fötterna blev blöta först under sista kilometern vilket var tur, jag slapp bli nerkyld. Jag travade på i MAF-tempo vilket kändes skönt både för hälsenorna och andningen. 5:40 tempo är nog ett trivseltempo, jag ska bara förlänga distanserna. Tänk så skönt det kommer vara att springa om 2-3 månader när det är ljust, torrt, soligt. Jag längtar redan men i väntan på våren fyller jag på energidepåerna med sköna och lugna pass i snö och modd!

Distans: 5,6 km
Tid: 31:57 min
Tempo: 5:39

Såja, det gick ju bra det här - allt andas positivism och framtidstro. Det var faktiskt inte så svårt men kräver, precis som löpning, mycket träning!

6 kommentarer:

  1. Håller med. Det kan vara trixigt det där med att behålla sin positiva anda när man egentligen bara vill tycka att det är piss. Har alltid förundats över människor som är sådär knasigt positiva, allt är super-duper-hela-tiden! Jag jobber precis som du på det och blir bättre och bättre för varje utmaning jag ställs inför.

    SvaraRadera
  2. Det var ju det jag sa. Du är en sakletare!;.) Imorgon skall jag in och titta på joggingskor. Och jag har beställt pulsklocka. Så om någon vecka skall jag också ut och testa friheten med löpning. Och DET skall bli underbart

    SvaraRadera
  3. SKÖNT TJEJEN! Rätta takter. Rätt spirit - och till slut börjar man tro på det ;)

    SvaraRadera
  4. Hej duktig!!Jag längtar efter våren också! Vad skönt kommer att bli och kunna springa med bättre väder och mer ljus!
    Tack för dina kommentarer. Jag har kontaktat Anna (orka mera) och det ser ut som hon kan hjälpa mig!
    Tack.
    * kram *
    PS Ska du till Blogger boot camp09? Jag börjar att bli lite sugen...???

    SvaraRadera
  5. Trivseltempo låter jätte skönt , jag funderar ännu på vad mitt trivsel tempo är ;0)

    SvaraRadera
  6. Anna: jag vet precis hur svårt det är att vara positiv när man ex inte sovit bra ett antal nätter...

    Andrej: vad spännande! Premiären närmar sig!

    Mia: du är ens tor inspirationskälla ska du veta. Alltid sprudlande!

    Coyntha: jag är oxå lite sugen på Boot Camp men det ser lite tjockt ut med jobb helgen före och efter...

    Pain: trivseltempo kan ju vara olika olika perioder!

    SvaraRadera