tisdag 20 januari 2009

Formdipp

Just nu är det en allmän formdipp: jag är trött, lätt förkyld, hälsenorna värker och är stela, löpningen känns inte njutbar även om det går i snigelfart, jobbet lite väl tungt, ungarna griniga, maken minst lika trött som jag ( men just nu tapprare!), sinnet tungt.
MEN (som Tony Irving säger) - jag konstanterar detta, analyserar lite och försöker gå vidare. Inte tänka för mycket på det. Och äta bra och ta lite magnesiumdrinkar då och då!
Lunchpasset blev av och tur det för även om det var lugnt och långsamt så lättade det på en del jobbfrustration jag hade inombords:

Distans: ca 4,6 Km
Tid: 27:51 min
Tempo: 6:03

Det var nog lite maffe i dagens pass!
Jo förresten, lite kul var att mina nya vintertights + vinterstrumpor från Newline har kommit. Tack och lov att jag tog L och inte M - mina Anja Pärson-lår (minur 40 världscupsegrar) fick plats utan att jags er ut som en kassler! ;o)

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att du inte harvar in dig i det. Ibland är det inte så jäkla lätt att få ihop allt och dessutom vara fokuserad och taggad på att träna.
    Jag tycker du och Tony har en härlig inställning.

    SvaraRadera
  2. Ibland känns det som om hela världen gör allt i sin makt för att man inte skall träna och må bra. Men det går över. Och snart kmmer ljuset tillbaka. Kämpa på..

    SvaraRadera
  3. Dom där träningsmässiga formdipparna har alla. Att ta sig ut när det tar emot, genomföra tunga träningspass ger en enorm styrka i längden. Men att hälsenorna bråkar tycker jag inte att du ska nonchalera. Googla på hälseneinfl. och kolla om symtomen stämmer. Tips bara :)

    SvaraRadera
  4. Anna och Arj: tack. Jag går bara vidare utan att fastna.

    Carro: jag vet att det är inflammation. Det gäller bara för mig att göra de excentriska tåhävningarna varje dag + boka tid hos sjukgymnast. Just nu är allt sånt nerprioriterat liksom tandläkaren, optikern mm. Men jag ska greja det!

    SvaraRadera