tisdag 27 januari 2009

Löparutmaning

Jag har blivit utmanad av Anna:

1. Vilken typ av löpare är du:
Kobent, känslostyrd, nyfiken, ej teknikintresserad, envis, målintriktad.

2. Hur länge har du löpt?
Jag är periodare. Hade ett toppår 1997 sedan långt uppehåll med bara oregelbunden sommarlöpning. Nu regelbundet sedan våren 2008.

3. Hur mycket löper du per vecka?
1,5-2 mil.
Vill upp i 4 mil/v.

4. Vilket är ditt "feelgood" tempo?
5.20

5. Vid vilken ålder började du springa?
Första joggen vid 16 åå, mer regelbundet i 30+ åldern...

6. Vilka andra sporter utövar du regelbundet?
Fn inga andra än lite styrketräning (är det en sport?). Måste skryta om min tidigare träning - ju-jutsu (brunt bälte).

7. Vad måste du ha med dig på ditt pass?
Bra skor och en plan.

8. Varför springer du?
För att ha en snygg och stark kropp, för att ha ett lätt sinne, för att orka med vardagslivet som småbarnsförälder, för att njuta av naturen, för att att få frisk luft, för att det är den enklaste formen av träning som inte kräver så mycket utrustning, för att sortera mina tankar. För att kunna bli en bra löpare! För att slippa kaoset hemma. För den sköna känslan i duschen efter ett pass!

9. Har du någon gång ljugit för att få springa?
Nej, tvärtom!

10. Hur ofta köper du skor?
1 gång per år.

11. Hur ofta köper du anna löprelaterad utrustning?
2-3 ggr/år.

12. Var/hur handlar du utrustningen?
Mest på nätet. Men det mesta har jag snott av min make.

13. När föredrar du att springa?
När jag har lust, helst dagtid med lite sol men ej nödvändigtvis på sommaren.

14. Hur ofta tävlar du?
Alltid med mig själv och klockan! ;o) 2008 bara en gång, hoppas på fler tävlingar i år.

15. Vilka distanser?
Vill helst tävla i millopp.

16. Vilken är favoritdistansen?
Just nu 5-10 km men jag känner att bara det blir vår och hälsenan blir bra kanske runt 15 km.

17. Har du ett mantra som du rablar i huvudet?
När jag springer? "lätt, lätt, lätt" eller "fort, fort, fort" när det börjar bli tungt.
Ikväll var det "Balls to the walls" ;o)

18. Vilken typ av vätska dricker du?
Mineralvatten.

19. Springer du helst i grupp eller ensam?
Ensam men skulle kunna tänka mig några pass med IF Linnea för lite inspiration.
Och så ett pass med min kompis Lotta, för att vi kan springa och snacka i timmar!

20. Hur återställer du dig efter ett långpass?
Strech, dusch, vätska.

21. Vilken snabbhetsträning föredrar du?
Ärligt - ingen! Just nu korta intervaller. Allt för milen sub 50.

22. Vart blir du ofta skadad?
Hälsenan.

23. Vilket lopp drömmer du om att springa?
Sånt där ultralopp i fjällen med maken.

24. Vilken kändis skulle du vilja springa med?
Blogg-kändisarna: Mia, Magda, Karin, alla Annor, Coyntha, Puma, Sofy, Lena, Jossan, Söderbruttan, Janne, Ultraschmultra, Funrun med flera. Ingen glömd! För det skulle vara ett bra sätt att lära känna nya sköna människor och samtidigt få lite löpartips och inspiration!

25. Vilken idrottssjärna skulle du vilja springa med?
Carro, hon verkar så schysst!

26. I filmen om dig, vem spelar rollen som du?
Izabella Scprupco så klart!

27. Vilka tre löp/träningsbloggare utmanar du?
Piratfarsan, Coyntha och Helena.

1 kommentar:

  1. Hej och tack !

    Jag ska försöka svara i morgon ok?

    God natt. ' kram '

    SvaraRadera