torsdag 29 januari 2009

Doktorns bästa löparrecept

Dr Pladuskas recept på lyckad löparrunda:

En natts god sömn + bra mat + glada ungar + lite socialt (=vuxet) samvaro + Runekaka (mest för att jag var sugen på nåt sött och det är 2 dagar kvar till lördagen då jag får synda...) + Piratfarsans spellista i MP3:n (återupplever Oasis "Wonderwall" - minns ni den? från 1995.... många minnen. Kan inte sluta sjunga till den även när jag springer!)

Detta kunde inte rubbas av snålblåst, hala vägar, ond hälsena och mörker! De senaste passen har varit fantastiskt bra och detta beror mest på att vi sovit mycket bättre på sistone. Lovande!
Igår vad det lillfredag
för mig då onsdagen är den sista av mina 3 arbetsdagar som jag kör varje vecka. Då blev det lite vin och myssnack med maken.... Livet börjar komma tillbaka...

Distans: 7,4 km
Tid: 40:11 min
Tempo: 5:26

Vilken är din bästa springlåt?

7 kommentarer:

  1. Härligt att läsa:)
    Min bästa löparlåt: Har hittat en techno version av låten som är soundtrack till Gladiator. Som för övrigt är en av de bästa filmerna som finns. Låten börjar med "Strenght and honor". Den gav mig en riktigt åsnespark i rumpan uppför en tung backe en gång. Skön låt:)

    SvaraRadera
  2. Jag har Coldplay, Viva la Vida. Passar mitt löpartempo, om man säger så.
    PS: har en utmaning till dig på min blogg. Den är frivillig men titta in om och när du får tid över.

    SvaraRadera
  3. hmmm *funderar* det vet jag faktiskt inte... Tror det är Metallicas Outlaw Torn i S&M versionen. Den passar till allt =) Den gick runt runt i mp3 när jag födde Vincent ;)

    SvaraRadera
  4. Working Man - Rush.. Grymt bra springlåt..

    SvaraRadera
  5. Carro - måste leta upp den, håller med om att det är bra film!

    Arndrej - har jag missat löppremiären? Ska kika på utmaningen, lovar!

    Kerstin - hårdrock passar bra till uppförsbackar eller när jag matar på rak tråkig asfalt!

    Piratfarsan: vet ej vilken det är men igår vid Backa-backen sprang för fullt till Working class hero, är det den? Jag trodde det var Ozzy men tyckte rösten var inte riktigt Ozzy.

    SvaraRadera
  6. Det var Ozzy du hörde.. Rush låten kan jag spela för dig ikväll ;-)
    XOXO

    SvaraRadera
  7. Härligt med lite positiva textrader...

    Du har så rätt! Sova är nog något man ska lägga ner lite mera tid på, lätt att slarva med det. Och det är något jag är expert på.

    Har nog inte någon bästa springlåt.
    Men när jag springer själv, och sträckan är 2-3 mil så har jag ibland med mig min MP3-spelare. Den är fylld med gamla Ulf Lundell låtar som passar mitt tempo bra "lugna visor alltså" :)

    Fortsätt att må bra!

    SvaraRadera