torsdag 8 januari 2009

Maffeträning

Jag väntade otåligt på att maken skulle komma hem så jag kunde ge mig ut på min träningsrunda. Jag var riktigt löpsugen och det är kul med denna känsla! Idag gick det sakta och det kändes skönt faktiskt. Jag känner mig lite sliten i kroppen och så var det halt och blåste snålt så jag valde att det lugnt.
Jag kanske ägnade mig åt sk maffeträning utan att veta om det? Nu har jag läst lite här om denna träningsform som kan vara värd att testa speciellt om man nystartar löpning från grunden eller efter en skadeperiod. Intressant. Får nog testa min pulsklocka något pass.

Distans: 6,2 K
Tid: 34:42 min
Tempo: 5:36
Temp: -1,8 grader

"Tysken" alias HMD blev himla god, den godaste limpan på länge. Den ligger där och frestar! Vik hädan! Nä, kanske ska jag ta mig en liten bit till?

3 kommentarer:

  1. Sån jäkla härlig känsla det där när man bara väntar på att få komma ut och springa av sig.

    SvaraRadera
  2. Läser om din löpning när jag själv snorar, ger lite tröst.....

    SvaraRadera
  3. Anna: hoppas du är kry idag och kan ta din lågdistans! Har ni fysträning på jobbet?

    Pain: Krya på dig...

    SvaraRadera