lördag 3 januari 2009

Nyårslöften och årets första pass

Ja, lite löften kan man ju alltid avlägga. Jag tänkte mig löparlöften i första hand:

- att övervinna mitt motstånd till teknik och börja springa med pulsband och MP3-spelare.
Ffa det med att träna i pulszonerna ska jag lära mig för att optimera träningen.
- att öka distanserna och träningsmängd/vecka. Dvs inte köra fjuttiga 5,3 K varje gång.
- att variera löparpassen ex ett tempopass, en lågdistans och en fartlek/backträning per
vecka + intervallträning/tusingar varannan vecka.
- att köra löpstryka 2-3 ggr/v.
- att köra löpskolning "någon gång". Ha, det här var ju lite diffust men jag får köra när andan
faller på helt enkelt.
- investera i lite löparkläder....(så jag kan sluta springa i makens ...)

Och för att avverka de två första sprang jag dagens långpass med MP3-spelare som maken
fixat åt oss. Massor med bra musik.

Distans: 11,1 Km
Tid: 1:01:50
Tempo: 5:35
Temp: -8 grader

Jag klädde mig väldigt bra - jag var varken frusen eller ångande varm! Seger!

4 kommentarer:

  1. har surfat runt på din blogg en stund, en så peppande resa du har gjort! jag blir inspirerad och glad av att läsa, tack!

    SvaraRadera
  2. Jag håller också på med detta... fast varför kalla det löften. Kalla det mål istället. Då blir det något att nå upp till, istället för att misslyckas med. Heja!

    SvaraRadera
  3. Ylva maria: tack, kom gärna tillbaka!
    Arj: ja, det är ju mål egentligen. Löften är ju bara ett vagare ord, eller hur? ;o)

    SvaraRadera