lördag 17 januari 2009

Home Camp

En del kör Mama Boot Camp som Olga, andra - Blogger Ski Camp som Puma och Sofy. Här hemma har vi just nu en Sjuk Camp med 2 febriga och sjuka barn. Tidigare hade detta stressat mig för jag ville hinna med allt. Nu är det skönt - tiden får stanna. Vi stannar hemma, går i mjukisar hela dagarna, okammade, bakar kakor och kollar på TV mellan Alvedondoserna. Ganska mysigt om man inte börjar tänka på livet utanför. Men är det Camp så är det. Maken stack på sitt löppass idag, min tur imorgon om jag inte är lika sjuk som kidsen.

7 kommentarer:

  1. Krya på er!!
    Du gör alldelest rätt, stannar hemma och mysa.
    Att baka kakor??? aj aj det går inte bra för mig när jag bakar ha ha.
    Jag äter alla kakor själv.
    Tack för din kommentar. Jag ska testa och tejpa bältet.
    * kram *

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte alls det är så mysigt!! Jag har massor jag borde göra. Tex en hel bunt med omöjliga samiska hemuppgifter som ska in på onsdag.
    Men då är jag ju helt ensam med ungarna oxå... Zed jobbar ju mardrömspasset i helgen. Från 6-17 igår och från 7-19 idag. Då åker han hemifrån en timma innan och kommer hem senare pga resvägen.

    Blä.

    SvaraRadera
  3. Föresten, jättebra bild på profilen!!! =)

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt. Det är precis så man skall ta det. Ta en softhelg utan krav.
    PS. Det gick inte att använda Sofia som skivstång. Hon sprattlar för mkt :-))

    SvaraRadera
  5. Magdalena - det är skönt att få stanna upp ibland också. Krya på er!

    SvaraRadera
  6. Coyntha. det där med kakorna var en stooor miss. Att jag alrdig lär mig - det är ju JAG som äter upp de flesta! Har du några bra tips för att "komma ihåg" och undvika såna fällor?

    Kerstin: tufft! Du får passa på när Zed är ledig nu. OCh tänkt sä: vad är läxan i sydsamiksa om 100 år? Tack för komplimangen. Det är en bild fårn oktober, före löppasset!

    Arj: du får ju muta dottern!

    Mia: det är ju mindfullnes i sitt nötskal, eller hur? Tänk att man ska bli nästan 40 för att fatta det! ;o)

    SvaraRadera
  7. om hundra år ja... jag säger bara, vad är samiskan om 6 månader? För det är ett minoritetsspråk så jag kommer inte ha någon att prata med... Därför kommer jag ha glömt allt jag lärt mig under dessa två terminer =)

    SvaraRadera