onsdag 7 januari 2009

Tappat lite

Jag har tappat lite i spänst och styrka över julen. Det handlar om ett par veckor då jag inte styrketränat något alls nästan och det känns. Och så lite för mycket julgodis har gjort sitt förstås. Men nu är styrkan inlagd i träningsplaneringen och idag var det dax:

3x15 tåhävningar
3x10 benutfall
30 höftlyft
50 sit-ups
30 sneda sit-ups
1 min liggande cykling
2x1 min planka (där ligger jag i lä Mia)
2x30 armhävningar
30 rygg-ups

Jag har stramat åt kosten - åter till en syndig dag i veckan - lördagar + skära ner på brödet. Men hur svårt är inte det när det bakas underbara surdegar här! Imorgon ska "tysken" in i ugnen. Mer brödsinspiration här.

4 kommentarer:

  1. Vilket bra pass du fick till!!! Jepp, det är nu man vackert får casha in för allt man slafsat i sig under jul *L*. På mig har det inte passerat obemärkt förbi direkt...:-)

    SvaraRadera
  2. wow snyggt styrkepass där!
    Du är inte ensam om att ha tappat över julhelgerna så det behöver du nog inte oroa dig för. Det går rätt fort att komma tillbaka när man väl är inne i rutinerna igen!

    Jag har också stramat åt kosten så vi kan ju peppa varandra när det känns tungt.

    SvaraRadera
  3. Låter riktigt bra, ju. Jag skiter (som vanligt) i kosten utan äter den mat jag vill, men har strukit socker, godis, chips och dip m cola. Få se vad den lilla ändringen kan ge.

    SvaraRadera
  4. Carro: på mig syns det direkt även om det handlar om 1-2 kg så stramar byxonra...sller så har jag krympt de i tvätten...

    Jossan: deal. Vi peppar varann. Jag behöver draghjälp första veckorna. Mitt problem nu är mitt goda surdegsbröd men jag försöker att skära ner på kolhydraterna till middag och bara festa till med godis och sånt på lördagar.

    Arj: det där borde ge resultat.

    SvaraRadera