söndag 5 april 2009

Perfekt

Idag var det en av dessa perfekta dagar med bra löparväder ( ca 5-6 grader, lätt vind, lätt nederbröd... OK, det sista kan man ju vara utan!) och bra flyt i träningen. Jag gav mig ut efter frukost, utsövd och pigg. Frukosten bestod som vanligt (varför ändra på vinnande koncept) av havregrynsgröt med keso och frysta bär samt en grov macka med leverpastej. Kaffe till förstås!
Till vintertightsen (de håller ju ihop fläsket så bra) en långärmad underställströja + en långärmad funktionströja. Inga vinterattribut som vantar eller mössa men väl ett hårband och MP3:n med favvo spellistan som Piratfarsan skapat, mycket 60-tal, hårdrock och Imbruglia.

Det blev lite drygt 12 km i bra tempo. Hur snabbt vet jag ej för jag tränar utan tidtagning just nu utan går på känslan i benen + andningen. Kroppen var lätt, steget bra (kan man ha dåligt steg till Rush:s Tom Sawyer?), det gick lätt i uppförsbackarna och benen gick av sig själva på slutet, jag kunde egentligen ha fortsatt lite till men även Piratfarsan ville ut och kuta!Jag mötte massvis med glada människor ffa ryttare, tänk vad våren gör med människorna!När jag hade sprungit ca 9 km började steget flyta extra bra! Jag har alltid hävdat att milen är "min" distans men nu börjar jag fundera på om det kanske inte är halvmaran. Intressant. Nu ska jag börja testa lite längre pass, nästa helg 14-15 km. För detta ändamål har jag idag införskaffat ett nytt vätskebälte, det gamla är ca 15 år gammalt och inte så ergonomiskt. Det här verkar lite bättre.

1 kommentar:

  1. Mycket bra inköp det där Magda, kan ju hända att jag "lånar" det ibland :-)

    SvaraRadera