tisdag 7 april 2009

Helt omöjligt!

Dessa övningar för bålstabiltet hittade jag i en gratistidning - Sportbladet.
Jag har försökt att göra dem ikväll men de var faktiskt omöjliga att utföra.
Och ändå tycker jag att jag nu efter regelbunden core-träning (hemma och på gymmet) har hyfsad styrka i bålen.... Ack så jag bedrog mig..... Försök själva. Kanske var felet att jag hade inga skor och att min boll är hårt pumpad men som man säger i mitt hemland - en usel ballerina ska inte skylla på sin kjol!
Dagens träning:
Snabbdistans 7, 4 km
30 minuter core-träning + tåhävningar + benstyrka


5 kommentarer:

  1. Ajajaj - det där fixar INTE mina knän. Tycker nog det finns mkt bättre övningar än så.

    SvaraRadera
  2. Andrej: vilka är dina bästa core-övningar? Mina är olika plankor + armhävningar.

    SvaraRadera
  3. Åh! Vilket intressant ämne för ett inlägg i en blogg. Borde finnas typ hundra olika övningar.
    Jag övar mest stabilitet och balans med Pilates. Typ sitta på bollen med korslagda armar och sakta lyfta upp ena benet och sedan sträcka det rakt ut. Blundar du blir det riktigt lurigt.

    SvaraRadera
  4. hahaha - det är väl svårt som det är att slå knut på sig själv - ska man dessutom göra det på en boll ??- jag skulle nog skylla på fördelningen "välpumpad rumpa" "Fyllig byst" och... vad kan man kalla magen på ett attraktivt sätt? Min ser ut som en bulldeg...?

    SvaraRadera
  5. jisses, de såg nog lite knepiga ut. Får klä in hemmet i madrasser innan jag testar tror jag. Men absolut värt ett försök!

    SvaraRadera