fredag 3 april 2009

Backintervaller


Det är vår i luften, fågelkvitter och fullt med tussilagon i alla dikeskanter! Så vackert och inspirerande för mitt pass som enligt planen blev backintervaller. Jag tog först en lugn runda på ca 4 kilometer. Dagen till ära var jag avskalad från vinterskruden och kände mig ganska lätt i kroppen, i alla fall på överkroppen för mina vårtights är så tunna att de inte stramar åt och låter ffa rumpmusklerna att "fladdra" lite. Störningsmoment...
Hur som haver så blev 6 st backintervaller á ca 200 meter; jag hade inte med mig någon GPS men enligt kartmätning på jogg är det ungefär den sträckan. Jag hade inte klockan med mig så jag har ingen aning vad för km-tid jag fick men det kändes inte relevant - jag drog på allt jag orkade och tog gåvila på vägen ner från backen! Känns som alltid jätteskönt efteråt. Nu ska jag laga lite middag till familjen (kyckling, förhoppningsvis utan glas i), ta ett glas vin till och softa lite om inte jag och maken får för oss att möblera om vilket vi ofta gör i tid och otid på våren!
Någon IKEA blev det inte idag; det var ju så vackert väder och vi hade annat att göra hemma och som vanligt inför ett sådant besök så kunde jag inte komma på vi egentligen behövde därifrån fast jag hade en hel lista i huvudet för 1 vecka sedan....
Ha en skön fredagskväll allihop!

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat med intervaller! De är tuffa de rackarna. Kände också idag att vintertightsen var lite too much, och bra att få en varning på att det kan bli lite mer hopp, när dom byts ut :)

    SvaraRadera
  2. Vad bra med intervallerna! Jag måste börja med dem snart!
    Jag har sprungit 2 gånger den här veckan!
    Ha en trevlig fredag!
    * kram *

    SvaraRadera
  3. Körde intervaller för någon vecka sedan med just gåvila ner. Gott!
    Och så kommer jag ihåg första gången jag såg en tussilago och trodde det det var en maskros. Det kanske inte är så roligt, förutom det faktumet att jag var 33 år! Snacka om storstadsbarn!

    SvaraRadera