måndag 27 april 2009

Ont ska med ont fördrivas

Träningsvärken var ännu jobbigare idag men jag kunde bara inte strunta i mitt planerade löppass... för månadsstatistikens skulle - jag ska ju upp i 100 km per månad!
Eftersom L1 skulle vaccineras idag så tog jag ledigt halva dagen - tänk så skönt det skulle vara att jobba halva dagar för jämnan! Väl hemma bytte jag om snabbt och gav mig ut - haltande och stel. Men efter 2,5 km lättade det faktiskt och jag kunde genomföra ett återhämtningspass på 7,5 km. Bra jobbat! Som avslutning på träningsdagen har jag nu hoppat lite studsmatta och släpat gamla trästockar till vår eldningsplats där vi ska fira Valborg på torsdag! Nu ska jag sätta mig i den nyuppsatta hängstolen i uterummet - gunga lite, dricka lite te och blicka mot solnedgången bakom skogen. Kan man ha det skönare?Saknar redan min nya träningskompis Coyntha! Foto: Jane.

5 kommentarer:

  1. Oj vad du var duktig,det känns säkert extra bra nu! Jag har vilat i dag, verkligen t.o.m sovit en stund efter jobbet. Det är jobbigt att behöva springa sina pass på kvällen när man är morgonlöpare. Imorgon har jag en verklig utmaning när jag inte slipperi iväg ut förrän sent efter stumpans skolfest. Kika in och ge mig en spark i baken i morgon;0)

    SvaraRadera
  2. Uterum med hängstol? Nu blev jag avundsjuk!

    SvaraRadera
  3. Jag saknar dig också! :(
    Vi måste träffas oftare och träna och prata och allt!
    Det var så roligt att träffa dig!

    * kram kram *

    PS Vilka fina bilder tog Jane eller hur?

    SvaraRadera
  4. Nej såklart man inte kunde strunta i sin planerade träning pga träningsvärk ;) Så kände jag oxå igår så därför fick det bli den planerade cyklingen till o från jobbet. Men idag o imorgon är det vila. Känner att jag behöver det.

    SvaraRadera
  5. Pain: det är ganska skönt på kvällarna nu -vacker, svalt mmm JAg sparkar gärna i baken.

    Vida: ja, jag är lyckligt lottad!

    Coyntha: jättefina bilder!

    Malin: nu har det släppt men jag är sås tel istället! Imorgon blir det löppass + styrka + ev på torsdag med!

    SvaraRadera