söndag 12 april 2009

Gröna fingrar

Vaknade imorse som en ny människa - utan illamående! Hurra fast klockan var 05.30 vilken är L1:ans gomorron-tid. Maken tog en långrunda på förmiddagen och tyckte att han borde nog vilat en dag till efter magsjukan så jag som ligger en dag efter honom i sjukdomen beslöt att avvakta med min. En grillkväll hos grannarna och en hiskelig motvind gjorde inte mitt beslut svårare precis...
Det blir alltså ett långpass imorgon. Dagen ägnades åt lek med barnen och lite påtande i jorden. Jag har inga gröna fingrar men gillar att ta bort det gamla vissna i rabatterna för att göra plats åt det nya. Det är ju så livet är i smått som stort - rensa för att kunna ta in mer nytt. Hur ska jag bara förkalra för L1:an att krokusarna ska vara i fred!???

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hoppas du mår bra idag och kan ta ditt långpass.
    Visst är det härligt väder där ute nu?
    Man vill vara ute hela tiden.
    Tyvärr måste vi jobba igen i morgon.
    * kram *

    SvaraRadera