onsdag 29 april 2009

Brödfrossa


Senaste 2 veckorna har jag ökat mängden kolhydrater (är det pga ökad intensitet i träningen som jag är mer sugen?) vilket skapar för mig en ond cirkel av ökat sug för just kolhydrater. Kulmen kom igår då jag efter långpromenaden hittade en sista surdegslimpa i frysen och kunde inte motstå att ta ett par rejäla mackor! Vikten är ju därefter när jag brödfrossar.... Men det är lugnt, jag kan sambanden nu i alla fall och vet hur jag ska styra tillbaka.

Appropå surdegsbröd så är det nu exakt 1 år sedan som jag blev frälst i bakandet genom denna blogg. Och som sagt - nu är sista limpan borta så det är dax att baka mera. Mer risk att det blir mer frossa! ;o)

4 kommentarer:

  1. Oh nej!! Jag är alltid brödsugen!!
    Jag bara älskar bröd!!
    Fråga Anna N. det har varit mitt största problem med att gå ner i vikt.

    Jag tänker så här: det är bättre att äta ett bröd en godis!! hehe

    * kram *

    SvaraRadera
  2. Haha.. Bröd är boven i dramat för mig, älskar det!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag läste din kommentar hos Sofy. Du får testa min frukost när det inte är gröt:
    Youghurt naturell + 1dl lätt kesella + 150gr hallon/blåbär + 9gr.valnötter= MUMS!!!

    Hur äter du keson i gröten?

    * kram *

    SvaraRadera
  4. Coyntha: tyvärr så triggar bröd igång mitt sug efter socker överlag! ;o( Så fort jag drar ner på mackorna så drar jag ner i vikt!

    Anna: även du? :o)

    Coyntha: ska testa.

    SvaraRadera