fredag 13 mars 2009

Träningsvärk

Igår eftermiddag tog en lugn springtur i snöslasket; benen var möra efter föregående dags styrkepass som jag överdrev lite kanske.... Senare på kvällen hade jag träningsvärk i precis varenda muskel i hela kroppen, idag kan jag åtminstone skriva detta inlägg! ;o)
Det är härligt att ha träningsvärk, det är som ett kvitto på effektiv träning för mig även om det kanske inte alltid är så i verkligheten.
Under löpturen funderade jag på det där med löpsteg; vissa dagar kommer jag in i rätt steg med en gång, andra tar det typ en halvmil innan det sker. Undrar varför det är så? Kanske att jag ska lägga på ett kol och köra lite mer löpskolning...

Distans: 7,5 km

2 kommentarer:

  1. 7,5 km. Det börjar likna något;) Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Kan det vara dagsformen? Motvind/medvind? Inte vet jag, jag bara gissar.
    Jag praktiserar släpning medelst flåsning...
    Starkt jobbat och bra att du tänker på hur du skall bli bättre. Trevlig helg!

    SvaraRadera