söndag 15 mars 2009

El pato


Det betyder anka på spanska. Ungefär så kände jag mig under dagens löparunda - vaggande på mina korta ben. Med andra ord inte så snyggt löpsteg. Efter 2,5 km trodde jag att jag skulle springa bara ett par km till men som vanligt tvingande jag mig att springa lite till och lite till och lite till. Bara tanken på att det är bara 2 veckor kvar till Premiärmilen gjorde att jag vägrade att springa kortare än 8 km. Och så tanken på Mia som sprang 6 mil på 6 timmar igår (jag förstår - det finns ju inte så mycket annat kul i Skövde...) gjorde att jag orkade lite till.
Distans: 9,1 km

6 kommentarer:

  1. Det viktigaste är ju att ta sig fram...
    Det är nog tur att man slipper se sig själv när man springer.

    Filmsnuttarna från målgångar kan man ju skylla på att man var trött!

    Och tänk på att ankan kan flyga och topphastigheten är 100 km/h. Så kör hårt nu fram till Premiärmilen så flyger du nog fram.

    SvaraRadera
  2. Starkt jobbat. Och vad mkt du vann mentalt på att kämpa dig igenom barriären istf att vika ner dig.
    Dobro!!

    SvaraRadera
  3. moahahaha - och jag gick som en anka efter loppet :)

    Tack för supporten!

    SvaraRadera
  4. Superbra kämpat! Min sambo är nästan 2 meter lång och har långa smala ben och då vi springer tillsammans så känner jag helt plötsligt mig som någon kortbent tjock varelse, kanske ungefär som du kände dig på din löprunda...Springer jag själv så känns det ganska mkt lättare:)

    Ps: Vi ska bara tapetsera en fondvägg i sovrummet med den fina tapeten jag visade. Vi kommer inte ha några andra färger i sovrummet som är jättelitet förutom på tavlorna som vi inte riktigt valt ut än. Därför är det fritt fram att välja den färg på tapeten som känns snyggast och det lutar åt olivgrönt.

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Mitt tips till dig när det gäller klädshopping är att börja med basen. Köp ett par jeans som sitter bra (H&M har bra budgetvarianter, Lindeberg, Nudie & Acne bra jeans som är dyrare), en vit tight bastopp och en svart likadan. Såna finns lite överallt, men köp inte det billigaste utan satsa på kvalitet. Sen så kan du satsa på någon vårig blus med färger från tex HM. Till dina bastoppar köper du ett par scarfs (tex de fr lindex) i pigga färger och helt plötsligt så har du flera användbara outfits med några färgklickar. Det är ju inte så komplicerat, men en bra bas är A&O.
    Lycka till!

    SvaraRadera