söndag 8 mars 2009

Straffrunda

Jag är en sådan ärlig person som nästan aldrig ljuger och håller vad hon lovar. Och nu gnager det dåliga samvetet för jag har ännu inte sprungit min straffrunda på 5 kilometer efter onsdagens invägning! Ångrade djupt att jag tog ett glas rött till den första duellen i Andra Chansen igår. För jag hade sån lust att ta mig ut på en springtur för att slippa se eländet. Istället såg jag bl a en väldigt trevlig dokumentär på Kunskapskanalen - Motorsågsskolan del 1. Nu vet jag allt om kvistning och enhandsgrepp, det ni!
För att beta av straffrundan om lade jag på ca 2,5 km på dagens 7,5. Det var en bra runda med vår i luften och ganska lätta ben och utan känningar i hälsenan! Nästa 2,5 km tar jag imorrn ( det vankas morgonträning på jobbet kl 06.15!) eller på tisdagkväll. På onsdag hoppas jag gå vinnande ur viktduellen....

Distans: 10,2 km

2 kommentarer:

  1. Tycker inte om soundet på "straffrunda" låter så hårt. Nästa vecka blir det bättre ju....jag ska väga mig denna vecka för att kolla hur mycket jag gick upp på semestern..en riktig ryyyysare;0)

    SvaraRadera
  2. Pain: jag vill att det ska låta så hårt som en militär som vrålar rakt i mitt öra för annars blir det inget! ;o) Du kanske vill hänga med i viktkampen om du nu behöver det?

    SvaraRadera