lördag 7 mars 2009

Flow eller universum i harmoni

Idag vare det en av dessa sällsynta dagar med fullständig harmoni. Vi fick alla sova väldigt gott och länge i natt cilket gjorde att alla var på bra humör sedan imorse. Maken fick snickra på L1:s rum i fred hela dagen, jag och barnen var med väninnan och hennes barn på Junibacken och vi hade alla jättekul trots jätteträngsel! Mammorna fick en finfin lunch (quinoasallad med lax och chevréyoughurt) och lite prat i lugn och ro. Barnen lekte som galna och fick nya gosedjur. I bilen hem slocknade barnen och jag kunde samla tankarna och känna ett inre lugn. På vägen hem stannade jag bilen utanför den lantliga pizzerian där vi brukar, dock sällan, köpa jättegoda pizzor. Pizzabagarna hade inget jobb, det var för tidigt för de första kunderna. Vi snackade lite degar och ostar och jag fick med mig hem (helt gratis!) 2 degbullar (med instruktion hur de skulle kavlas ut), ost och pizzasallad. Ingen betalning ville de ha så den ena fick en kram och jag återkommer med lite goda surdegslimpor som tack! Visst är det fantastiskt! All denna glädje och generositet. Jag blev rörd!
Pizzorna blev supergoda, vad annars, bakade på vår fina ugsnssten! Och nu ska vi varva ner, kolla på Melodifestivalen, ta ett glas rött vin och mysa. Tack Universum!

4 kommentarer:

  1. Grattis till en fin dag. Man får ju vad man förtjänar, eller hur?

    SvaraRadera
  2. Då skulle jag vilja beställa en Calzone med extra Allt! :)
    Härligt att det är bra och i harmoni också!
    Fortsätt så!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag, härligt med flow. Tack snälla för fina ord hos mig!
    Kramar från Liv

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni. Det är få dagar som har FLOW men dessa är dest bättre!

    SvaraRadera