onsdag 4 mars 2009

Det gäller att tänka positivt

Ja, så var det invägningsdax. Jag har, enligt mig själv, ätit ganska bra, inte "fuskat" under den gångna helgen och fortsatt träna som vanligt. Och ja, det gav resultat - fjuttiga minus 0,1 kg!!!! Men jag ska ju tänka positivt - det var ju inte uppåt eller stilla i alla fall och det går ju åt rätt håll. Det bästa nu är att jag kommer att få hjälp med min kost och då får jag ju svart på vitt om jag äter bra, för mycket, för lite, felfördelat etc. Det jag funderar mycket på är om jag dricker för lite (vilket gör ju att man samlar på sig vätska) och om den något högre stressnivå än vad jag är van vid gör att jag inte går ner i vikt. Men det är bara att köra på. Det är många veckor kvar för att nå målet på minus 5 kilo! Grattis till min utmanare som även denna vecka lyckats klå mig i viktkampen. Det ingår en straffrunda på 5 km som jag får klämma in en annan dag. Idag var det premiär för ett styrkepass med grannarna i 4H gården. Det var faktiskt kul med sällskap och träningstips så vi kör på!

Crosstrainer ca 5 min
massvis med plankor sido, raka, mördarplanka med viktförflyttning samt en planka där man skjuter ifrån sig en 10 kg vikt med benen
massor med funktionella övningar där både benmuskler och bål samt armar stärks, med och utan hantlar
sit-ups, raka + sneda
rygg ups
skulderpress
armhävningar

Kommer ha träningsvärk i benen imorgon....

2 kommentarer:

  1. braaa, du rör dig åt rätt håll även om det är en lång startsträcka! håll peppen uppe! kram!

    SvaraRadera
  2. Det går ju åt rätt håll, kämpa på och grattis!

    SvaraRadera