tisdag 31 mars 2009

Tillbaka till verkligheten

Tillbaka till vardagsrutinen efter helgens tävling.
Ikväll var det dax för ett 7,5 km pass i medeltempo. Det var skönt även om jag var stel i musklerna - hade glömt att strecha efter Premiärmilen! *skäms*
Det var 6 grader varmt och skymning när jag gav mig ut; jag behövde knappt använda pannlampan för det var så ljust. Härligt. Och så utan mössa och vantar; jag har lärt mig lite om klädsel under Premiärmilen - att vara tokvarm under ett lopp är ett stort hinder för bra prestation!
Under löpningen planerade jag veckans backintervallpass och lyssnade på Black Sabbath.
Vilka är era bästa låter till backintervaller?
Efter löppasset blev det 20 minuters styrka, mest core men även lite vader och lår.

5 kommentarer:

  1. Tack! Här var det ganska mörkt vid 21-tiden. Satte foten i en djup pöl :) backintervaller är lite för avancerat för mig än så länge :)

    SvaraRadera
  2. jag glömde också stretcha och skäms lite jag med :)

    Bästa låten för intervaller (eller fartlek) Mr Cool med Adam Tensta såklart :)

    SvaraRadera
  3. Är inte det BACKSTREET BOYS?
    Nej nu måste jag använda back-slash! ;)

    SvaraRadera
  4. negothian: jag trodde det var lite grönare i Täby!

    Mia: Ska testa!

    Janne: vaaaa? Nähä du, vägrar!

    SvaraRadera