söndag 29 mars 2009

PB

Snyggt att inleda mitt fyrtionde år med personbästa på milen. Jag hade ett bra löparår 1997 som jag avslutade med milen på 55:57. År 2000 sprang jag Tjejmilen på ca 1 timme, har tyvärr inte kvar resultatet.
Premiärmilen idag sprang jag på 54:43 vilket gör tiden till PB! Kul och samtidigt känner jag mig inte helt nöjd, hade hoppats på ca 1 minut snabbare men HALLÅ - tävlingssäsongen har just precis börjat så jag har tid för att komma under 50! 4-5 minuter är mycket att bättra på men det går.
Så hur var dagens lopp? Kul, lerigt, alldeles för varmt (nu har jag lärt mig att jag ska ha mycket mindre kläder på mig, kanske inte lika lite som herrarna i tävlingsklassen men minus mössa, vantar och softshelljacka hade varit bra!), folkligt! Första varvet gick som en dans, jag till och med hoppade över vattenpölarna, hade snyggt löpsteg och njöt av bra musik i lurarna. Sen tog benen slut mellan 6:e och 7:e kilometern! Usch så jobbigt det blev; jag hade nog ätit för lite. Men jag tog en klunk sportdryck och tänkte "det här är bara 10-15 minuter av mitt liv, ge järnet, skit i att benen inte orkar". Och så blev det, det blev en riktigt spurt de sista 500 metrarna, hade inte skämts för den ens om jag sprang i eliten, och sista varvet sprang jag ca 1 minut snabbare än första.
Det var riktigt kul att vara åskådare åt tävlingsklassen - jag hejade på Karin, Mia ( dagen till öra iklädd bunnyöron - är man hare så är man), Helena. Blev riktigt impad på en jätteliten tjej med korta ben som sprang snabbt som ett jehu!
Och så är jag impad av min man som sprang på 45:28 med ett brutet revben! Bra jobbat!
Sammanfattning: kul men här krävs massor med backintervaller och pulsträning.

12 kommentarer:

  1. YES, BRA jobbat !!!!! Grattis till dig!

    SvaraRadera
  2. Grattis till en ny PB!! Bra jobbat!Och visst börjar det bli lite varmare nu, jag sprang utan vantar idag, för första gången i år.

    SvaraRadera
  3. Imponerande. Tänk vad målmedvetenhet kan göra! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Jättebra jobbat frugan.. XOXOXOXO

    SvaraRadera
  5. Jag kände igen många som sprang, men dig missade jag. Fast du fick nog en applåd oigenkänd. Annars får du den nu.

    SvaraRadera
  6. Jättegrattis till dig!!!

    Åh, vad jag blir peppad!!! Synd bara att jag har så långt kvar innan jag på allvar kan börja med löpningen igen...
    Satsar ju på fjällmaran 2010. Så det blir först efter jul jag kan dra igång, av förklarliga själ =) Underhållstränar så länge.

    Jag tycker du e så himla stark! Du är fullt och klart en förebild!!

    SvaraRadera
  7. Grattis till ditt PB. Vad kul. Riktigt bra kämpat.

    SvaraRadera
  8. Det är kanon att fixa PB på Premiären, den där minuten snabbare kommer framöver!
    Grattis!

    SvaraRadera
  9. Tack allihop. Nu har jag en PLAN!

    SvaraRadera