söndag 22 mars 2009

Bäst återhämtning efter ett långpass?


Det måste väl ändå vara 2 st kokosbollar! Ni vet, såna med äggviteskum i mitten. Det är ju bara äggvita = protein + socker = kolhydrat! Det är väl bästa återhämtningsmaten direkt efter ett långpass som dagens 13 km! 13 km! Det har inte jag sprungit sedan 2:an i gymnasiet tror jag. Kändes superbra fast det var relativt tidigt på förmiddagen vilket tidigare varit ett hinder. Men idag gick det superfint - pigga ben, bra andning, trivsamt tempo, bra musik i lurarna, sol i sikte och det några grader varmt! Nu blev jag så sporrad att jag ska nog fortsätta med lite längre pass... och med kokosbollar efter. Kan ju inte annat när vi bor så nära "kokosbollsfabriken"!
Distans: 13 km

6 kommentarer:

  1. Kanon! Starkt.
    Hur går det tävlingen? Är det inte vägning snart?

    SvaraRadera
  2. Det är ju fan sant! Och jag som älskar kokosbollar mer än livet. Bra där! Nu ska jag snoka vidare här...

    SvaraRadera
  3. Halloj!

    Ja men visst :0)Jag har också laddat med ny musik inför veckans långpass!!!

    SvaraRadera
  4. Härligt med långpass! Bra presterat - fortsätt all lägga till kilometrar - bästa träningen :)

    SvaraRadera
  5. Vad duktiga vi var!!
    Visst är det skönt?
    Jag skickade ett mail till dig. Har du fått den?
    Jag har anmält mig till BBC :D
    Vi måste betämma vilka pass ska vi ta!!
    * kram *

    SvaraRadera
  6. Andrej; tävlingen fortgår, invägning varje onsdagmorgon...

    M: välkommen att snoka! ;o)

    Pain: musiken är så viktig. Just vid gårdagens pass fick jag såna rysningar till Ozzys Working Clss Hero´som blivit en favorit!

    Mia: tackar, jag blev som sagt inspirerad av dina 60 k i Skövde!

    Coyntha: vet ej om jag orkar spinning före combat - vad tror du?
    Så kul att du ska med!

    SvaraRadera