tisdag 24 mars 2009

Fartlek

De engelskspråkiga måste ha kul varje gång de kör denna typ av "svensk" träning. Idag var det fartlek i dubbelbemärkelse.... så går det när man ätit massor med kikärter till lunch...
Jag tog mig ut direkt efter jobbet trots att vädret var ostadigt och det blev en liten snöstorm på slutet. Värmde upp med ca 2,6 km löpning i moderat tempo och sedan var det fartlek tillbaka. Det blev 6 rusher - i uppförsbackar, mellan elstolpar mm allt från 200 till 400 meter. Inte så jobbigt som jag trodde även om jag körde på kanske 90% av max. Vill ju inte ta ut mig helt inför Premiärmilen på söndag.

Distans: 5,3 km

2 kommentarer:

  1. Då håller jag tummarna till Söndagen. Kramp utlovas!

    SvaraRadera
  2. Kan bli lite fel med direkta översättningar :)

    Det låter som att du har hittat toppformen till Premiärmilen!

    SvaraRadera