måndag 23 mars 2009

Dagens styrka

Det är märkligt. Varje dag när jag sitter på jobbet så tänker jag "nu jävlar ska jag träna järnet när jag kommer hem". Idag var jag sugen på intervaller fast jag körde ett långpass (i min mening) igår. Men efter lite mat (dages rätt: kålpudding), Bompa, lek, nattning, undanplockning, tvättvikning mm så har energin dalat och det blev "bara" det inplanerade styrkepasset påc a 30 minuter: mycket bålstabilitet i form av plankor, sit-ups, rygg-ups, armhävningar + lite ben och funktionella övningar. Bättre det än inget. Intervallerna får jag ta imorgon kväll.
Bilden lånad från gymglam.se

5 kommentarer:

  1. men 30 minuter styrka är alldeles lagom! You did it! Dra inte på dig någon träningsvärk den här veckan :) du ska ju flyga fram på söndag.

    SvaraRadera
  2. Mia: ja, hur ska man lägga upp det för att prestera bäst på söndag? Tänkte köra ett lagom intervallpass imorgon och så ett 7-8 k pass på torsdag eller fredag. Onsdag blir det lite överkroppsstyrka. ÄR det OK? Det blir då 2-3 dgrs vila.

    SvaraRadera
  3. ALLA pass är bättre än INGA pass. Du har en otrolig självdisciplin. Jag fixar INTE att träna hemma.

    SvaraRadera
  4. Det är nog bra att låta kroppen och orken styra lite också...
    Och jag vet att du klarar dina mål.
    Det är ju också inte så konstigt att efter både ett långpass dagen innan. Och några goda kålpuddingar att energin dalar en bit. :)
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. jag tycker det är svårt att träna efter att man har kommit hem från jobbet och gjort en massa annat. särskilt efter middag. eller fika. då rinner liksom det där jävla anammat bort. men som sagt: alla pass är bättre än inga pass! :-)

    SvaraRadera