onsdag 25 februari 2009

Soppa

När man jobbar och har småbarn eller har allmänt lite tid till matlagning ska man inte glömma soppor. Världens käk, gott, matigt, snabblagat och man kan ha en kastrull med soppa i kylen att ta av lite varje dag typ till lunch. Här finns en jättegod soppa.

Ett annat tips är att koka för hela veckan ris, pasta, gryn - då är det färdigt till middagen. Sen kan man ju oxå koka en gryta med massa grönsaker, linser, kikärter mm (gärna med mild currysmak) som ska räcka större delen av veckan. Sen är det bara att lägga till, om man vill kött, fisk, quorn eller bara äta som det är.

6 kommentarer:

  1. Sofy: det ligger många års träning och misstag bakom tipsen....NOT!

    SvaraRadera
  2. Vilka bra tips!! ;) Tack!!!
    Jag måste börja med sådana saker för att spara lite tid.
    Jag kom så trött hem efter jobbet för att laga mat!
    Jag har plats nummer tre på reservlistan i Blogger Boot Camp.
    Baaaa, jag hoppas jag kan vara med! Vi håller tummarna.
    * kram *

    SvaraRadera
  3. AArgh - ibland skiter det sig trots planering. Kom hem från jobbet tidigare än planerat och skulle laga jättelasagne som jag skulle ha till nästa vecka också. Perfekt att frysa ner i småbitar och som sonen kan värma i micron innan träningen.
    Så hade jag glömt nycklarna hem på jobbet! Ingen hemma. Resultat: Korv med mos.
    Som sagt: AArgh!

    SvaraRadera
  4. Och jag som älskar kombinationen nötfärs och vitkål. Mumma. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Verkligen smart tips. Det är inte alltid lätt att få ihop vardagen.

    Vet du vad, när du frågade mig om coaching så tänkte jag verkligen till och insåg att det är ju verkligen något jag vill kunna göra. Så jag har frågat min chef om jag får starta upp egen verksamhet på sidan om jobbet och jag kommer att få besked. Så om du orkar vänta på det beskedet och det blir positivt så coachar jag jättegärna dig. Om du vill sätta igång snabbare än så kan jag ta kontakt med coacher. Men jag tänkte att det är bättre vi diskuterar det här privat så maila gärna mig på livert_74@hotmail.com

    Ha det gott!

    Liv

    SvaraRadera