onsdag 11 februari 2009

Iskana

Det blev ett bra lunchpass idag. Skönt att vädra ut alla tankarna efter en förmiddag i högt tempo. Skönt att bara tänka på löpningen. Jag fick oväntat besök! För första gången en annan löpare framför mig i ca 2 kilometer. En lååång man med låååånga ben som sprang med lätthet. Jag försökte hålla hans tempo vilket jag märkte snabbt på att andningen blev "två-delad" och lite mjölksyra kom i benen. Jag försökte hålla bra tempo även efter det att han vek av min bana men då kom jag till en lååång isig uppförsbacke där jag fick titta noga var jag ställde fötterna för att inte ramla. Resten av banan var ganska hal men jag gav järnet vilket resulterade i nytt tidsrekord!

Distans: 5,6 km
Tid: 28:25 min
Tempo: 5:04

4 kommentarer:

  1. Lååånga män med lååänga ben ska man akta sig för:)

    SvaraRadera
  2. Wow vilken fart!! Bra där att du är försiktig på isen dock! :D Go Magdalena!!! ;)

    SvaraRadera
  3. Bra fart. Bra sprunget. Du är i zonen;)

    SvaraRadera