onsdag 18 februari 2009

Straffrunda

Med min blygsamma viktnedgång på 0,2 kg blev jag veckans förlorare och fick "böta" med en straffrunda på ca 5 km.
Det kändes inte alls som en straffrunda, kanske för att hela dagen förlöpte i glädjens tecken. Gårdagens surmulenhet och tyngd var borta! Trots trötthet jobbade jag väldigt effektivt och fick gjort massor. Medarbetarsamtalet med chefen gick finfint - det blev ett bra snack och uppgradering av lön, förmåner samt förstärkning av min position i företaget. Och när jag kom hem stod middagen klar - stor eloge till min make som fick då ge sig ut på sin löprunda!
Jag väntade till kl 21 och gav mig ut i mörkret. Det var förskräckligt halt första 500 metrarna men sedan flöt det på bra och rundan avverkade på en hyfsad tid. Maken ligger 200 meter före mig på kommunlistan på jogg.se så jag tänkte "springa om" honom men fick nåt konstigt i vänster skinka/lår sista kilometern så det blev raka vägen hem istället. Kändes som ischias ungefär och efter lite töjning i värmen hemma gick det över. Jag tror att det kanske berodde på snålblåsten och minusgraderna!
Men jag ska klå honom, får ta barnvagnen imorgon och springa lite! ;o)

Distans: 5,6 km
Tid: 29:51
Tempo: 5:17

3 kommentarer:

  1. haha eller hur! tjugo kilo går man ner lätt som en plätt på mitt sätt. ;)

    lämnade en kommentar tidigare men den verkar ha försvunnit ut i internet: BRA gjort att ta tag i straffrundan så snabbt! fiiint!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Straffrundan blev ju istället en "bonusrunda" :)

    SvaraRadera
  3. Ylva: ja, ditt sätt är ju absolut snabbast! ;o)
    Carro: det var det bästa att straffet blev bonus! Du är igång nu igen ser jag. Hur går det med hälsenorna?

    SvaraRadera