måndag 2 februari 2009

Morgonpasset

Imorse var det dax för tidig träning. Tillsammans med min walkie-talkie kompis som jobbar väldigt nära mig. Och på hennes jobb finns det ett välutrustat gym - för mig som tränat i vårt ganska sunkiga 4H-gård med TV-shop inköpta maskiner var det som att plötsligt befinna sig i träningshimlen. Bland pilatesbollar i pastellfärger, speglar på väggarna, stabila crosstrainers och finfina löpband för att inte säga något om de fina muskelmaskinerna och meshklädda skivstångsvikterna....
Jag körde igång kl 06.30 med 30 minuter på crosstrainern, valde "random" program där det bokstavligen gick upp och ner. Med lätthet fick jag upp pulsen till dryga 150 och svettades rejält. Kunde inte alltid hålla andan där vid stod och tränade intill varandra, pratande som vanligt (där av vårt namn - walkie-talkie!). Sedan körde jag lite intervaller för det var de som stod på schemat. Det blev sammanlagt 2,6 km på 13 minuter med 5 st intervaller á 1 minut i 4.10-tempot! Skönt! Lite planka (fick min bröstrygg justerad av kompisen, nu vet jag att jag måste hålla den rakare) och så fick jag introduktion i ett fantastiskt litet redskap - physiorullen! Ni som har problem med ryggen och ni som inte har det - skaffa en sån. Jag kommer att göra det för den var störtskön. Kolla här.
Jag är mycket nöjd med dagens pass. Kl 07.45 satt jag nyduschad på jobbet, pigg (nåja, inte riktigt, fick ju gå upp kl 05) och med dagens träning avklarad!

4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt, att vara sådär effektiv är grymt. Snygg fart på intervallerna också!

    SvaraRadera
  2. Låter ju hur kul som helst , kul att träna tillsammans med någon annan ibland. Men måste nog säga att jag tycker att crosstrainern är urtråkig.Ha en bra dag!!!

    SvaraRadera
  3. Vilket toppenpass! Verkar som du sprudlade av energi - härligt!

    SvaraRadera