lördag 7 februari 2009

Ut ur mörkret

Jag är en sådan människa att om jag sitter inne för mycket och blir understimulerad, därtill kanske stressad av jobb och annat, så infinner sig mörker i mitt huvud och min själ. Så har det varit de senaste dagarna. Men det behövs inte mycket för att jag ska in på banan igen. Ffa ska mitt behov av sömn tillgodoses. Och i natt sov jag gott + att maken unnade mig en lite sovmorgon = jag var en helt ny människa. Igår dissade jag träningen pga "dåligt väder". Vilken dålig ursäkt va? Bara för det var plusgrader och modd och jag kände mig lite sjuk!
Vädret var ju direkt bättre idag men det gick bra att springa i detta töväder. Jag tog det lugnt, Maffe-lugnt vilket var bra. För det blev ett härligt långpass med pigga ben och utan känningar från mina onda hälsenor. Redan efter ett par kilometer var huvudet rensat från allt mörkt och det infann sig ett ljus och optimism. Resten av passet (i lätt dimma förresten) var rena njutningen... även om det kanske inte ser ut som det i mitt flåsröda ansikte när man möter mig!
Nu längtar jag efter nästa pass! Och med sån uppladdning blir det nog en kanonkväll med Melodifestivalen och Rosa pantern!

Distans: 9,5 km
Tid: 54:45 min
Tempo: 5:46

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar