torsdag 5 februari 2009

Halv människa

Här hemma har vi åter igen Sjuk Camp vilket gör att allt annat än snortorkande och tröstande av sjuka ligger nere. Inte riktigt... vi äter ju faktiskt och jag försöker upprätthålla min träning på samma ambitionsnivå som spalten till höger här anger. Igår var det dags för ett löppass ute och då lillen sover väldigt korta pass så fick jag ca 30 minuter på min - bättre kort än inget alls!
Efter ca 2 kilometer hände något märligt - mina ben dog. Därav titeln på dagens inlägg - jag kände mig som en halv människa. På riktigt, det kändes som att jag inte hade något under midjan. Dessutom kändes det som passet gick i slow motion, som om jag trampat i kletig tjära. Märklig känsla. Medan jag tog mig fram (ett tag trodde jag inte jag skulle kunna ta mig hem alls) så försökte jag analysera varför det blev så. Jag hade ätit och druckit bra, inte kört något tungt pass dagen iannan (det blev ingen yoga) men iofs sovit taskigt och för lite. Nåja, klokare blev jag inte men hem kom jag. Och det visade sig attdet som jag trodde var närmare 7 min tempo var egentligen mitt vanliga ca 5.30-tempo. Märkligt.....

Distans: 5,3 km
Tid: 29:02 min
Tempo: 5:26

Efter löppasset gjorde jag lite bålstabilitetsövningar inkl planka och armhävningar + lite benutfall.
Kände inte av mina hälsenor alls under passet. Åter igen - märkligt!

9 kommentarer:

  1. Oj. Hoppas du inte håller att bli sjuk.

    SvaraRadera
  2. Hej Magd, :)

    Halv människa det låter inte kul... Men du skulle kunna få mitt högra ben så att du har något under midjan. Jag skänker bort det p.g.a. smärtan.
    Jobbigt med förkylningar som går runt när man är några i familjen (Jag vet!)

    Kämpa på och hitta dig själv, jag menar din andra hälft... Nej, inte Piratfarsan! Dina ben alltså. :)

    SvaraRadera
  3. Halloj !

    Du lider förmodligen av sömnbrist, ta och vila dig nu så att du kan känna dig hel igen ;0)

    SvaraRadera
  4. Ingen förkylning tack och lov. Måste då vara sömnbristen men den är inte så lätt att åtgärda just nu tyvär...

    SvaraRadera
  5. Hej där! Lider med dig! Har haft precis samma situation här hemma, hela familjen låg däckad för ett par veckor sen och jag bara väntar på att det ska drabba mig :( Kul ändå att du hinner med din träning! Hoppas du får sova ordentligt nu när kroppen börjar säga ifrån.

    SvaraRadera
  6. Hej hej! Tack för att du frågade om hur det går! mm det går inte så bra, tyvärr!
    Jag har ont.. jag kan inte träna!
    Jag hoppas blir bra igen snart.
    Ha en bra helg! * kram *

    SvaraRadera
  7. Du har blivit utmanad: http://www.zuperzed.se/blogg/2009-02-07/utmaning/

    SvaraRadera
  8. Helena: jag tror att du och jag har lite samma situation med barn och allt det innbär ffa för egentiden. Vi får ta ett långpass i stan någon gång och snacka! ;o)

    Kerstin +Zed: era rackare! Jag återkommer så fort jag funderat över mina 7 sanningar!

    Coyntha: läste om din skada. Hoppas du repar dig snart men till dess hitta bra alternativträning där det inte gör ont i låret!

    SvaraRadera