söndag 22 februari 2009

Att bo på landet

Jag är egentligen en sån där storstadstjej; har alltid bott i huvudstäder runt om i världen och fram till för snart 7 år sedan hade jag aldrig bott permanent på landet. Det finns dock inom mig en lite bonde-Pladuska som vill ha lugn och ro omkring sig, se åkrar brukas, springa i skogen, plocka svamp mm. 3/4-delar av året trivs jag som f*n där vi bor nu - lite off fast med underbara grannar, med naturen runt knuten, med råddjuren som senast i förrigår spanade in mig i duschen.
Men vissa dagar, och oftast är det just kalla mörka vinterdagar i november eller februari längtar jag till stan. Egentligen till möjligheten att kunna göra något vettigt utanför hemmet en kväll efter att ungarna somnat. Jag hade så gärna gått själv eller med en väninna på en sen bio, eller gått på nåt häftigt och hippt träningspass nånstans, eller bara sprungit på upplysta gator, kanske suttit på ett mysigt café och sörplat på en latte.... Eller bara stannat hemma med vetskapen att jag kan göra allt det där om jag vill.
Nu sitter jag här i myskläder och läser på bloggar om andras storstadsliv...

6 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt att du vill ha kosthjälp! Du kan maila mig på anna@piggelina.se, så ska jag berätta mer vad jag kan erbjuda :)

    SvaraRadera
  2. ...och jag blickar ut över storstaden och längtar till landet efter en helg i Dalarna... vi blundar och byter ett ögonblick.

    SvaraRadera
  3. Hej Magdalena!
    När jag läste din kommentar nu på morgonen så blev jag så himla glad. Tack snälla för dina fina ord om min blogg.

    Jag skulle väldigt gärna vilja coacha dig men har ännu inget eget företag utan överväger om jag ska starta ett så i dagsläget så kan jag inte det utan det ligger längre fram. Däremot så kan jag gärna rekommendera eller höra mig för med de coacher jag känner.

    Ha det gott och tack. Din kommentar gjorde min dag!

    Liv

    SvaraRadera
  4. jag ska till ryssland en snabbis! st petersburg två dagar och sen sthlm en dag och så nyköping en natt. det blir en miniturné för att jobba lite, hälsa på goda vänner och dansa loss. :D

    SvaraRadera
  5. Hej gumman! Jag har fått hjälp från Anna också och började igår :) Vi kommer att bli så snygga eller hur?

    Ang Blogger Boot Camp den 25/4. Jag vill så gärna vara med. Har du länken så jag kan titta en gång till? Jag måste kolla tågbiljett och allt.

    Det vore himla kul om vi kan träffas där? Tror du att jag orkar?? hehe? En gammal tant som jag ;)

    * kram *

    SvaraRadera
  6. Anna: det ska bli kul!

    Mia: tänkt så olika man kan tänka ibland! Du är välkommen ut på landet!

    Vida: tack, hittar du nån kan du alltid skriva här på bloggen.

    Ylva: Ryssland är itne illa pinkat. kul!

    Coyntha: skulle bli så kul att boot campa med dig!

    SvaraRadera