söndag 8 februari 2009

Sju sanningar om Pladuska

Jag har blivit utmanad av Kerstin och ZuperZed att skriva sju sanningar om mig själv samt utmana sju andra bloggare. I och med att det har varit tätt med utmaningar här så låter jag bli att utmana andra men här kommer mina sju sanningar:

1. Jag blir väldigt sugen på blodpudding ibland.
2. Jag älskar att resa och landet jag alltid planerar nästa resa till är Indien.
3. Jag gillar att bygga högar i sopkorgarna hemma. Maken kallar de för "soptempel".
4. Världens sexigaste man, efter maken, är Sam Neill. Jag är med i hans fanclub på Facebbok.
5. Jag är en riktig bokmal men nu förtiden blir det mest CD-böcker att lyssna till i bilen.
6. Min pappa hette Jerzy.
7. Jag har lagat komagesoppa en gång och serverade den till kompisar som kycklingsoppa - alla åt upp!

4 kommentarer:

  1. Komagesoppa!?! D va nå nytt =) Fick alla oxå behålla maten eftersåt ;)

    SvaraRadera
  2. Precis min tanke... och berättade du för dem att det var komage?
    Ett ex till mig övveraskade med att en dag stå och steka något i stekpannan. Såg inte riktigt vad det var så jag frågade: Svaret kom med ett brett leende: Kalvtunga!
    UUrkk...

    SvaraRadera
  3. Kerstin och Andrej: jag berättade efteråt och de grimaserade men fick hålla med om att det var en god soppa.
    Kotunga - urk, det är det värsta jag vet!

    SvaraRadera
  4. JAg har ju ätit din komagesoppa och den är faktiskt riktigt god, sen kan man ju ha lite åsikter om konsistensen :-)

    SvaraRadera