tisdag 10 februari 2009

House och styrketräning


House är en av mina favoritserier men jag har inte ro i kroppen att bara sitta framför TV:n och glo. Det var nåt jag kunde göra i timmar innan jag började träna. Men nu ska jag skärpa mig med min styrketräning och så väntar ju en viktutmaning så det gäller att ligga i.
Så framför House:
2x1 min planka
2x30 sek sidoplanka
40 höftlyft
3x10 squats
40 rygg-ups
30 raka sit-ups
20 sneda situps
3x20 armhävningar (fy vad tungt det känns, man tappar mycket om man inte kör regelbundet)

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Det är såhär man ska se på TV. Guldstjärna till dig! Själv så hade jag handen i gottepåsen...

    SvaraRadera
  2. Gör du det här i reklampauserna eller hur hänger du annars med i serien? :)

    SvaraRadera
  3. 1 juni it is! Biggest looser låter som en kunglig idé: den som gått ner minst får springa en extra tur! Men procent kan jag nog inte räkna ut.. den som förlorar minst i kilon? Vad ska vinnarn få? Inte en extra vilodag, då kommer den stackarn att förlora nästa vecka... ;)

    Jag vägde in mig imorse på 59,5 kilon. Känns skönt att veta att jag är på väg fem kilo åt ett annat håll! Har stått på samma vikt i några år och egentligen verkar min kropp trivas med den för den flyttar sig varken upp eller ner när jag lever som vanligt, men det var inte såå länge sen jag vägde tio kilo mindre och var ack så mycket smidigare!

    SvaraRadera
  4. Lena: tack. Vågar inte fråga vad för gottepåse! ;o)
    EvasLeva: Nä, jag är på mattan framför TV, det är klart jag missar lite men det är inte så viktigt längre!
    FKF: då kör vi. Jag ttcker det räcker att bara skriva hur mycket man gått ner. Den som förlorar får ta en straffrunda samma dag! Vinst - äran! Vi får väl hitta på en vinst till oss båda på slutet!

    SvaraRadera