måndag 9 februari 2009

Helljus av!


Idag var det första gången i år som jag kunde köra till och från jobbet utan att ha helljuset på stora delar av vägen - det var härligt småljust! Våren är på väg! Fåglarna kvittrar...nåja, inte ännu men snart.

Och kvällens pass var faktiskt helt utan pannlampans sken - jag hade en praktfull strålkastare i form av fullmånen som lyste upp min springväg -det var magiskt vackert. Och Black Sabbath i lurarna gjorde inte det hela sämre precis!


Distans: 7,4 km
Tid: 41:57 min
Tempo: 5:40
Jag märker att det går hela tiden långsammare på mina pass. Har nog att göra med att jag tar det lugnt då jag har lämnat mina 5 km-distanser och försöker springa mera uppåt milen. Ska köra lugnt februari ut och sedan sakta öka på farten.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att klarade dig från alla vampyrer.
    Tempot kommer. Vänta bara.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ingen fara med tempot. Det är halt ute och jag vill inte bryta mig! Att köra i 5.30 tempot åär behagligt, det ger mig ett leende på läpparna och det mer värt än en viss tid på milen.
    Hur går det med dina löparplaner?

    SvaraRadera