onsdag 31 december 2008

Nyårsloppet

Jag har inte deltagit i något lopp sedan 2001 tror jag då vi sprang Två Sjöar Runt. Nu var det åter dags för ett lopp på hemmaplan. Både jag och maken skulle ha sprungit (han på 10 km) men vi hade ingen barnvakt. Så det var min tur att åka till Vallentuna Centrum och "tävla". Det var pirrigt, magen lite i uppror sedan igår. Skulle jag hitta runt, skulle jag kunna springa under 20 som min målsättning var, skulle jag tag slut?
Det visade sig vara helt ogrundade farhågor. Väl på plats var det kallt och blåsigt. Jag måste erkänna att jag klädde mig helt kasst och ffa inte i mina egna kläder då min löparjacka gått sönder och tightsen.... ja, de har sett bättre tider efter 12 års tjänstgöring! Så makens fick låna ut sina kläder. Till min stora glädje träffade jag ett glatt gäng från IF Linnea med Mia i spetsen. Det var första gången IRL! De är mina inspiratörer och stora löparförebilder så det var stort.
Äntligen dax för startropet ( inget skott av miljömässiga skäl) och vi var iväg! Första kilometern kändes jobbigast - jag var kall, musklerna stela trots uppvärmning och andningen lite för snabb, förmodligen av stress. Men sedan flöt det på bra speciellt när jag vid varvningen hörde glada tillrop från gulliga Karin och Mia! Åh vad det kändes bra, extra krafter strömmade till mina stela lemmar. Efter 2 km började jag "plocka" in folk och gjorde så ända fram till mål. "Jaså du slutspurtar redan?" var det en kille som skämtade vid 3 km. Japp.
Jag är nöjd med tiden - 19:51 dvs 9 sek under 20 min!
Nästa år ska jag ta 10 km!

10 kommentarer:

  1. Härligt Magdalena!!! Jag spanade efter dig i starten men såg dig aldrig...Kul att det gick så bra och visst hördes de, Mia och Karin! ha en underbar nyårsafton! Helena

    SvaraRadera
  2. Jag hade en röd jacka på mig. Jag såg några med Linneas logga, nån av dem bör varit du! Vi ses på nästa lopp - Premiärmilen?
    Ha en skön nyårsafton!

    SvaraRadera
  3. Halloj!!

    Vad duktig du var=D Själv har jag åkt på en förkylning och kan ingenting göra.............
    Jag har annars oxå tänktdelta i Primärmilen! Om allt går som planerat är jag i Stockholm just då=)

    SvaraRadera
  4. Grattis till ett bra lopp! Vet vad du menar med kyla och en tung start...
    Din hemmaplan var kall men trevlig :)
    Nu satsar vi vidare på alla roliga lopp 2009.

    SvaraRadera
  5. Vi ses väl på premiärmilen Janne!
    Till dess ska jag springa längre pass så jag blir riktigt bra på milen.

    SvaraRadera
  6. Vad kul det var att träffa dig på riktigt! Bra tid! Klart du grejar 10 km nästa år. Då kanske jag är med och springer också!

    SvaraRadera
  7. Hej hej! Vad kul att su sprang På nyårsafton! Jag ville men vi hade gäster hemma och det tar några timmar till Stkm!
    Vad duktig du var! Vilken tid! WOW!! Grattis!

    Bor du i Sverige då? mmm ??

    Jag vill vara med på premiärmilen, jag hoppas jag kan!!

    * kram *

    SvaraRadera
  8. Mia: detsamma och tack för peppningen!
    Coyntha: Då ses vi på prmiärmilen då!
    Pain: hoppas du är kry nu. Det verkar som det blir många "bekanta" löpare på premiärmilen i år! Kul! Ska ladda!

    SvaraRadera
  9. Eftersom jag klappade händerna (det var ju så kallt) åt alla som sprang förbi hundra meter före varvning och mål så fick du nog också en påhejning av mig. Jag borde ha känt igen ditt ansikte från bloggen men gjorde tydligen inte det. Bra sprunget i alla fall!

    SvaraRadera
  10. Jumper: synd att jag missade dig. Vi ses nog på premiärmilen?

    SvaraRadera