lördag 27 december 2008

Under 5!

Jag fortsätter att streaka - idag blev det kort tempolöpning efter jobbet och före middagen. Det var 4 minusgrader och jag ganska trött men jag bestämde mig för att höja tempot. Senaste dagarna har ju ägnat mig åt sk återhämtningsjogg. Ut i mörkret och in i kylan! Benen kändes starka, magen och ländryggen lite svaga ( dags att köra plankor och fler armhävningar!) och andningen ganska ansträngd. Trots det höll jag högt tempo på den korta knappt 3 kilometer långa sträckan med en backe! Och det gick vägen - jag kom under 5 minuters tempot. Och jag siktade inte ens på just det! Seger!

Distans: 2,86 km
Tid: 13:57 min
Tempo: 4:53

Verkar som att kroppen börjar vänja sig vid löpning varje dag. Hälarna är inte lika stela på morgonen men å andra sidan töjer jag ordentligt efter varje pass!

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Det är tufft att hålla den farten i kylan...

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar. Är själv nöjd. Med den farten kan jag ju springa Nyårsloppet i Vallentuna på 19! Det är 4 km långt... Någon som ska med? Någon som vill vara barnvakt? ;o)

    SvaraRadera