tisdag 16 december 2008

Sviken av tekniken

Ut i mörkret skulle jag ut för att löpa -
på med alla plator, va´? en ny jacka måste jag köpa???
Jo, blixtlåset som krånglat länge var nu helt kasst
känns surt i kassan före jul ju, konstanterade jag krasst.

Men OK, jag ska inte ge mig så lätt -
ut i kylan med lampan på, det här gick som en plätt
bena och flåset fungerade fint, sprang drygt en halvmil
kändes jättefort men när jag kom hem stod tidtagaren still!

Vilken lärdom kan man dra av detta?
Även om kondisen är på topp och benen är lätta
så kolla att det tekniska fungerar på topp
så att alla bitarna faller på plats vid nästa lopp!

Distans: 5,3 km
Tid: ca 28 minuter (haha, titta ovan)
Min/km: ca 5:17

3 kommentarer:

  1. Jadu, det funkar inte alltid som man tänkt sig =)

    SvaraRadera
  2. http://magdagad.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Kerstin: ja, den bloggen är så himla bra. Magda är både kunnig i allt som rör träningoch smart som få. Följer den bloggen slaviskt...

    SvaraRadera