måndag 22 december 2008

Lugnt dan före dan

Jag är bra på att planera så jag brukar sällan känna någon stress dagarna före jul. Julklapparna klara sedan 3 veckor, maten inhandlad och julgodiset (ja, jag vet, men jag SKA skära mer på sockret...efter jul!) fixat. Det har varit mysigt att stå i köket efter att ungarna somnat och göra praliner, koka knäck, baka goda surdegslimpor, göra lite enkelt pyssel och skriva små låtsasbrev från Tomten till M4 - det har varit min terapi, då slappnar jag av. Emellanåt dras jag till datorn, kollar nåt recept, skriver nåt inlägg här och där, funderar kring träningen. Och ikväll har jag varit på 30 minuters fantastiskt ryggmassage! Det bästa med den var att massösen sa "Du tränar en del, va?" Ha, push-up utmaningen har gett resultat i muskler.
Och tränat har jag, bad en granne komma över och passa barnen en halvtimme så jag fick springa i lite dagsljus. Det var halt!

Distans: 5,3 km
Tid: 28:21 min
Tempo: 5:21

2 kommentarer:

  1. Grattis en dag i förskott!! Syns på facebook att du fyller år i morgon. Jag åker strax till fjällen och har lite si och så med internetmöjligheter. Tack för julkortet och ha en riktigt trevlig jul!!! / Kerstin

    SvaraRadera
  2. Tack Kerstin! Önskar dig och familjen en vilsam jul!

    SvaraRadera