torsdag 25 december 2008

Återhämtningsjogg

God Jul!
Både igår och idag har jag ägnat mig åt återhämtningsjogg dvs jag har tagit det lugnare än vanligt. Tanken är att streaka springa varje dag under julhelgen, kanske även när den är slut. Det har varit skönt att vara ute i minusgrader och jag har verkligen njutit till fullo av löpningen. Tänk att 30-40 sekunder per kilometer i minskad fart kan göra så mycket. Kanske är det mest i huvudet som förändringen finns ändå, inte bara i benen. Från "springa fort för rekord varje gång" till "njuta av löpningen jogg". Skönt. Känner mig motiverad till aspringa och det där med att sätta rekord får vänta tills lusten infinner sig....

Julafton:

Distans: 7,5 km
Tid: 43:08 min
Tempo: 5:45

Juldagen:

Distans: 5,3 km
Tid: 30:03 min
Tempo: 5:40

5 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen och en god fortsättning önskar Janne!

    SvaraRadera
  2. Duktig!
    41 på tå. :(

    Nytt år - Nya tag.

    Och du?

    SvaraRadera
  3. 43 på tå men det var skam! Jag klarade ju 50 i mitten på v 6 i utmaningen men sen blev det stopp. Övertränad? Jag satsar nu på att köra 150/dag 30x5 till att börja med. Det borde öka uthålligheten!
    Nya tag!
    Men egentligen 40 är inte illa pinkat när man tänker efter, kunde bara 1 i våras... Men har man siktat på 100 så....

    SvaraRadera
  4. Du sprang 5 sek snabbare än mig per km på julafton;) Och hur många försöker persa på jul;) Vänta en vecka, så gör du nog minst 60!

    SvaraRadera