tisdag 23 december 2008

Streak

Magda skriver om streaklöpning (att springa varje dag = springa i sträck?) jag tänkte skriva om sträckläsning. För det är nämligen vad jag gjort. Jag är en bokperiodare och senaste året har jag haft svårt att få ro att läsa. Jag har lyssnat mest på CD-böcker i bilen till och från jobbet. Jag har saknat att sjunka in i soffan hemma och fastna i en bok. Men jag fick en bok av min väninna för 5 dagar sedan och efter 3 var den färdigläst. Det är Agneta Sjödins "En kvinnas resa".Mycket intressant bok som känns självbiografisk och handlar om en kvinnas pilgrimsresa till St Jakobs grav i Santiago de Compostela i nordvästra Spanien. Den handlar om djupa insikter, vänskap och ffa vad som kan hända med en människa under 80 mils vandring på 19 dagar. Hur livet förändras. Den är högst aktuell då jag och väninnan har i några år pratat om att göra denna vandring eller delar av den när vi fyllt 40 vilket blir aktuellt nästa årsskifte. Efter att ha läst boken har jag blivit så inspirerad att jag på allvar har börjat se fram emot denna resa som får nog delas upp på fyra (lagom att vara hemifrån i en vecka + att man kan se fram emot andra delar av vandringen kanske ensam, kanske med andra personer..).
Rekommenderas varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar