lördag 13 december 2008

De som inte kan springa

Man kan inte skjuta upp träning. Det är nåt jag verkligen har lärt mig i år. Orkar inte springa på tisdag? Då är det säkert spöregn på onsdag. Lat på söndag? Då är du förkyld med feber på måndag. Så är det alltid och så var det även i torsdags då jag valde att ha en myskväll med hårtoning och ansiktsmask istället. Och vad fick jag i fredags? Jo, en löptur i blåst och snöslak. Men den var likförbannat skön för i tankarna hade jag alla de som inte kan springa av någon (oftast hälsorelaterad) anledning. Och ju mer jag tänkte på dem desto lättare gick det att springa.

Distans: 5,3 km
Tid: 28:55 min
Min/km: 05:25

2 kommentarer:

  1. Precis så här är det ju. Men det blir ganska många pass på ett år om man hela tiden lever efter "nu eller aldrig". Bra jobbat, både med färgen (för visst är det kul att fixa till sig) och löpningen;)

    SvaraRadera
  2. Lena: jag är jättenöjd med färgen. Nu måste jag bara hitta tid (!) för att klippa mig... Typiskt en sån sak som jag inte prioriterar.

    SvaraRadera